fredag den 14. februar 2014

Ankomst til Saigon

Skyline over Tyskland :-)

Overview af Frankfurt lufthavn :-)
Overview over Saigon lufthavn - fra 11. etage (vi sad på en café - kl 7:30 om morgenen) :-)




Heeeeej alle sammen - Så er jeg ankommet til Vietnam - eller det gjorde jeg for 2 dage siden, men vi har intet internet endnu - så jeg er nødt til at gå på Café for at komme lidt online :-)

Flyveturen var nok noget af det hårdeste jeg længe har prøvet .. 15 timers flyvning - det er goooodt nok hårdt da. Jeg var i Polen i sommers -og det var faktisk ikke nær så hårdt, selvom jeg skulle sidde i en bus i 12 timer hver vej.. =)

Det første jeg kan komme i tanke om, som jeg gerne vil dele med jer, er faktisk en oplevelse jeg havde lige da jeg stod ud af flyet her i Saigon.. :-) jeg blev fuldstændig forbløffet over at luften hernede, lugter anderledes :-) det var jeg slet ikke forberedt på :-) og så er her SINDSYGT varmt :-)

Det er virkelig noget som man skal vænne sig til, når man kommer fra minus grader, til temmelig mange plusgrader :D
faktisk er det omkring 32-33 grader hernede ... PYYHAAAAA!!! ..
min veninde og hendes kæreste hentede mig i lufthavnen d. 13. kl 07:00 om morgenen (Vietnamesisk  tid) - og jeg var bare sindsygt træt .. før jeg kunne sove, havde jeg ikke sovet andet end 2 timer i løbet af 50 timer... så jeg var pææææænt træt -- men jeg formåede at vente med at sove til kl var 19 om aftenen, og sov indtil næste morgen, så jeg kom over det at have Jetlag :-)
Jeg har skrevet en dagbog på flyet - som jeg nok skal lægge ud også - men jeg sidder lige nu - og min tablet vil ikke oplade fra computere .. mega irriterende .. og der er for langt hen til stikkontakten .. (vi sidder på noget der hedder highlands Café i distrikt 10 :-)
man må sige at de sidste to dage har budt på mange nye indtryk - i form at varme, lyde, lidt mere varme, vores nye hus - osv - som i også nok skal se billeder af :-)

Det der er en udfordring for mig lige nu, er at lære alle etikketterne at kende - hvordan du respektfuldt siger hej - hvordan du tiltaler de forskellige - osv..

Jeg har allerede været ude og køre i trafikken - godt nok kun med at sidde bag på en scooter - men det var godt nok også en udfordring i sig selv:-) - jeg har endda krydset vejen selv :D (jeg var i går ude og gå en tur - jeg ville i et supermarked som ligger ca halvanden km fra hvor vi bor - jeg gik således 3 km SELV!!!! :D og var SELV inde i et supermarked og købe 2 vifter, til den nette sum af 4300 Dong pr styk - noget der svarer til ca 1 kr stykket :D OMG!!!!!
Man skal lige vænne sig til at alting er meget meget billigt hernede - ca en 1/5 af hvad vi betaler i DK :-) man får noget mere for pengene - og så har de faktisk næsten de samme ting som vi har derhjemme :-)

Det er godt nok en helt anden virkelighed hernede - jeg havde faktisk lidt svært ved at vænne mig til den konstante larm - men det begynder at hjælpe på det :-D

Der skal nok snart komme flere billeder og flere film :-) har lige uploadet en video fra Frankfurt lufthavn - ikke i den bedste kvalitet - men det må lige være godt nok for nu :-)


Rejse-krammer :-)

1 kommentar:

  1. Flotte billeder allerede.
    Det må være en rigtigt stor omvæltning for dig.
    Men det klarer du fint :-)
    Glæder mig til at følge dig på din rejse.
    Og jeg er slet ikke misunderlig ;-)
    Knus

    SvarSlet