mandag den 3. februar 2014

The Reality hits you in the face


Hej alle jer der følger med :-)
Uuuuh!!!! så er der kun 9 dage til afrejse - og jeg må indrømme, det er ved at gå op for mig, at det nu er virkeligt... Det er både MEGA skræmmende, men også mega spændende... Jeg tror jeg har været igennem alle sider af følelsesregisteret den sidste uge - men tror nu også at det er meget normalt. 
Jeg har været super bange, og super glad - og meget nervøs for om det nu var den rigtige beslutning - men for min egen skyld - så ja - så var det den rigtige beslutning.

Men når man som jeg, studere historie - så får man sommetider nogle AHA-oplevelser. I går sad jeg og lavede lektier, og læste så om Indien, og hele deres uafhængighedsperiode - og deres britisk-dominerede periode - og om hvordan fattig og rig, er splittet som 2 forskellige lande, men stadig er én og samme nation. Det fik mig til at tænke på at det må være nogenlunde det samme i Vietnam. 
Det er mærkeligt at tænke på, at jeg skal ned og opleve en heeeeeelt anden virkelighed, end den jeg har været vandt til i 22 år. 
Men jeg tror at det vil give mig mulighed for at se vores europæiske levevis i et helt andet lys, når man får mulighed for at se nærmest det stik modsatte. 

Jeg kan mærke på mig selv at jeg er begyndt at udvikle en eventyr-lysten side af mig selv - som ellers har været meget minimeret hele mit liv. 

Jeg skal flytte til et land jeg ALDRIG har været i - jeg skal omgåes en kultur som ligger så fjernt fra det jeg er vokset op i - og alligevel kunne jeg ikke glæde mig mere end jeg gør. Tanken om at jeg inden længe kan komme ud og se en hel anden og meget meget smuk del af verden - tænk at jeg skal til Asien ? OMG!!!! 

Det er uvirkeligt, og alligevel så virkeligt på samme tid - det er en meget mærkelig følelse... 

De sidste mange dage, har den stået på flytning herhjemme - det er så surrealistisk - der er en anden som skal bo i min lejlighed mens jeg er væk - nogle andre ting i min stue, og i mit køkken - men det er en god ting - det gav mig muligheden for at kunne komme afsted - og opdage nye sider af mig selv - sider jeg måske ikke troede eksisterede.  

Lige nu er der faktisk bare stress omkring visum - jeg skal dog på ambassaden i morgen - så jeg krydser fingre for at jeg kan nå at få mit visum inden jeg skal rejse - det er sådan lidt nervepirrende - men med flytning osv, har der simpelthen ikke været mulighed for at komme af sted før nu. 

Dog, håber jeg på at jeg kan betale mig fra at det skal gå lidt stærkere (normalen er vist 5 arbejdsdage) - såååå det kommer sådan liiiiiiiiige på falderebet. 

Det var så mærkeligt at sidde og udfylde blanketten med visum - det blev lige en kende mere virkeligt - når man skulle sidde og udfylde hvad man skulle i Vietnam, hvad ens far og mor hedder, og hvor de bor - hvor man skulle bo - og hvor længe man skulle blive der. 

Det er megaaaa vildt :-)

Min veninde som jeg skal bo sammen med - har fundet os et hus - meget centralt i Saigon - så nu er boligen også i "hus" ( HAHAHAHA) .. 
 Jeg kan desværre ikke vise nogle billeder endnu, da jeg heller ikke selv har set det (endnu et sats - men så er det godt jeg stoler på hende) :-D

Der skal nok både komme billeder og videoer af vores hus - (GLÆÆÆDER MIG SÅÅÅÅ MEEEEGEEEET) !!!! 

 har du husket at subscribe til den tilhørende youtube channel? :-)
hvis ikke - så kan du gøre det lige her


så kan du nemt og hurtigt følge med i hvad der sker nede i Vietnam - og følge min rejse :-)

<3 Rejsekram til alle der følger med :-)

2 kommentarer:

  1. Hvad skal du lave dernede? Være turist eller arbejde? Var i Vietnam sidste år (godt nok Hanoi, men min fars kone er fra Saigon) og du skal, som du selv et inde på, forberede dig på en massiv kulturforskel, men det bliver helt sikkert fedt for dig :-)
    /Jeanet

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal studere fjernstudie herhjemme fra - så det bliver en kombi mellem turist og studie :-) - er blevet forberedt en hel del af min veninde - så føler mig godt klædt på :-) men ja jeg er også helt sikker på at det bliver suuuuper fedt :D

      Slet